Lees de reacties

Reageer zelf




banners:





gesteund door:





















Ook hier? Stuur een banner (max. 180 breed, 50 hoog) naar david@davidrietveld.nl

Maandag 15 juni 2009

Ondergetekenden,


gehoord en gezien het interview met dhr. Wilders voor de Deense televisie,


overwegende, dat uitspraken van een lid van het Nederlandse parlement het aanzien van Nederland kunnen schaden;

constaterende, dat dhr. Wilders in genoemd interview zegt 'miljoenen' Europese moslims te willen uitzetten en/of hun nationaliteit te willen ontnemen;

voorts constaterende, dat Europa bijna 490 miljoen inwoners kent, waarvan zo'n 16 miljoen moslims;

overwegende, dat dhr. Wilders hiermee in feite aangeeft Europa te willen zuiveren van moslims en de Islam;

constaterende, dat dhr. Wilders aangeeft "als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen";

constaterende, dat dhr. Wilders hiermee indruist tegen de vrijheid van meningsuiting zoals verankerd in de Nederlandse Grondwet, de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens en de beginselen van de democratische rechtstaat;

spreken als hun mening uit, dat dhr. Wilders hiermee het aanzien van Nederland ernstig heeft geschaad;

spreken nogmaals als hun mening uit, geen vertrouwen te hebben in de bescherming van de Nederlandse Grondwet en de democratische rechtstaat door (leden van) de Partij voor de Vrijheid


en zijn jammer genoeg gedwongen over te gaan tot de orde van de dag.

Reacties:

Joost (URL) - 15 06 09 - 11:58

En Wilders radicaliseert vrolijk verder.

Willem Minderhout - 15 06 09 - 12:03

Deze motie steun ik van ganser harte.

Rieks Sodenkamp (URL) - 15 06 09 - 12:38

Lijkt me prima, Collegae van andere partijen maar laten meekijken, dan heb je ook de steun van andere partijen te pakken.

Erik (URL) - 15 06 09 - 13:08

Deze motie onderschrijf ik van harte.

Banner wordt zodadelijk geplaatst op http://prettigevoortzetting.nl
Deze site gaat om 14:00 online en wil dagelijks de PVV van repliek dienen.

Hans - 15 06 09 - 13:23

Wat een kansloze aktie, zeg. Alleen maar weer stemmingmakerij. Ga toch wat zinnigs met je tijd doen, David. Bah!

Stijn (URL) - 15 06 09 - 14:04

Ondertekend.

Robbert Baruch (URL) - 15 06 09 - 14:08

Zie ook http://www.gingwildersalinopdeuitnodigin..

Menno - 15 06 09 - 14:11

Wilders is m.i. al eerder over de schreef gegaan, maar deze uitspraak slaat alles. Gedachten worden, als het aan Wilders ligt, strafbaar gesteld en op basis van religieuze achtergrond worden mensen extra gestraft.

Wilders laat hiermee duidelijk zien wat zijn plan echt is. Eng, heel eng, als je het mij vraagt. Extremisme dient bestreden te worden. Wilders mag derhalve dus niet meer optreden als volksvertegenwoordiger.

Lars - 15 06 09 - 14:15

Gelezen, ondersteund en ondertekend

heleen hupscher (URL) - 15 06 09 - 14:22

motie ondersteun ik! het is toch te gek voor woorden wat Wilders allemaal maar uitkraamt en ik schaam me eerlijk gezegd voor het feit dat hij zoveel steun krijgt!

Guven (URL) - 15 06 09 - 14:38

Ondertekend zonder twijfel

Sia Vogel - 15 06 09 - 14:55

Gelezen en helemaal mee eens. Jammer dat veel mensen niet zien wat Wilders echt aan het doen is. En dat in een zo rijk land. De Wilders-stemmers hebben het zeer waarschijnlijk toch allemaal zoveel beter dan zoveel andere mensen op het wereldbolletje, waarom toch die haat en dat gevoel beter te zijn dan anderen en het te verdienen in zo’n rijk land geboren te zijn en te wonen.

jelmer - 15 06 09 - 14:58

een heel grote, duidelijke handtekening met watervaste stift!

Thirza (URL) - 15 06 09 - 14:59

Goebbels zou jalours zijn geweest op Wilders

Bèr (URL) - 15 06 09 - 15:02

Gelezen, getekend en van ganser harte ondersteund.

Paul de Maat - 15 06 09 - 15:11

Ook helemaal mee eens. Tijd om een grootscheeps offensief te organiseren tegen Wilders en zijn ideeën. Laat dit het begin zijn.

Ton (URL) - 15 06 09 - 15:11

Ook ondertekend!

Los Gauchos - 15 06 09 - 15:14

Ook dappere David stort zich met volle overgave op het demoniseren van Wilders (en speelt Wilders natuurlijk volledig in de kaart).
Op zich niet verbazend dat de hype-gevoelige Rietveld zich als een blind schaap bij de linkse hetze schaart, jammer alleen dat die situaties waarmee dit baasje zich meent te moeten bemoeien bij voorbaat gedoemd zijn te mislukken…

Ondertekenen? No way!

Rene Nieuwenhuizen - 15 06 09 - 15:21

Signed

Hannie Jenneskens - 15 06 09 - 15:21

Ondertekend!

Lucas - 15 06 09 - 15:25

Wilders zegt niets waar ik het niet mee eens ben. Zou dan ook niet weten waarom ik daar iets tegenin zou brengen.

Richard - 15 06 09 - 16:00

Laat je niet ontmoedigen door die man, maar laten we zien dat een meerderheid van Nederland het niet eens is met zijn uitspraken.

René - 15 06 09 - 16:05

Kunnen we Wilders geen koekje van eigen deeg geven en zijn eigen gedachtengoed strafbaar stellen?

Karlijn (URL) - 15 06 09 - 16:39

Ondertekend!

Berend Van de Weerdt - 15 06 09 - 16:46

Laat Wilders eerst eens aan het werk gaan waarvoor hij duur wordt betaald en aanwezig zijn in de kamer. En als ie er dan eens is, weet hij niet eens waarover het gaat, gaat hij een boekje staan voordragen terwijl op dat moment het over de regeringscontrole gaat. Maar ik begrijp dat dat hem boven de pet gaat! “T is ook moeilijk Geert.

Schuns (URL) - 15 06 09 - 16:46

Van harte ondertekend

Hilda (URL) - 15 06 09 - 17:26

Ondertekend.

jelmer - 15 06 09 - 18:14

http://www.volkskrant.nl/binnenland/arti..

Hans (URL) - 15 06 09 - 19:28

Ondertekend.

Tim - 15 06 09 - 19:49

Ondertekend!

Karel Wijne - 15 06 09 - 19:59

Prima initiatief. Fijn om de domheid in een motie aan te pakken

Frederik - 15 06 09 - 20:33

ondertekend

Simon - 15 06 09 - 20:45

Ondertekend bij deze.
Vrijheid van meningsuiting is alleen maar voor hem (GW)en niet voor anderen.
Waar is hij bang voor? Heeft iemand zich dat al eens afgevraagd.
Of wil hij nu de aandacht die hij als kind te kort gekomen is?

Herman - 15 06 09 - 22:10

ondertekend

Annemarie - 15 06 09 - 22:16

Weer een ondertekening erbij

Martin - 15 06 09 - 22:19

Mee eens, ondertekend

Henri - 15 06 09 - 22:20

Ben het van harte eens!!!

Laura - 15 06 09 - 22:31

ondertekend

Peter van Grieken - 15 06 09 - 22:31

Dit verdient een mooie ondertekening van mij.

Jeroen - 15 06 09 - 22:31

Ben benieuwd of hier daadwerkelijk op gereageerd gaat woorden door dhr Wilders.

Geert Heldens - 15 06 09 - 22:33

Niet alle Geert’s zijn hetzelfde (net zo min als dat geldt voor andere groepen in de bevolking). Ondertekend door Geert

Wim Mulder (URL) - 15 06 09 - 22:34

Goede actie! Ondertekend.

Koen (URL) - 15 06 09 - 22:35

http://bit.ly/xcyql

AmoorahNL - 15 06 09 - 22:35

Misselijkmakend… niet onderschatten. Signed

Maya - 15 06 09 - 22:36

Mee eens. Ondertekend.

Martijn Beekhuis - 15 06 09 - 22:37

Getekend!
ik mag toch hopen dat ons land over afdoende intellect beschikt om hier doorheen te kunnen prikken.

butje de reus (URL) - 15 06 09 - 22:39

ik heb anders voor Widlers gestemt want hij is voor Nederlandse waar, zoals den UNOX uit Oss

Danny - 15 06 09 - 22:39

Erg grappig, Wilders aanhangers die een petitie ondertekenen waar ze het niet mee eens zijn.. ‘t Zal wel aan mij liggen..

Marijke Willemsen - 15 06 09 - 22:40

Met hart en ziel ondertekend.

Rafael de Haan (URL) - 15 06 09 - 22:41

All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.

maria trepp (URL) - 15 06 09 - 22:42

aardig bedacht al zal het niets helpen

it is aai (URL) - 15 06 09 - 22:42

Van ganser harte!

Wout Ros - 15 06 09 - 22:43

Zeer eens met deze motie. Kan zo de tweede kamer in. Ook namens mijn vrouw!

Arjen - 15 06 09 - 22:48

Niet tegen Wilders, wel tegen zijn ideeën en koers. Waar Wilders’ hardheid, gebrek aan compassie en ongenuanceerdheid zich richten tegen minderheden, en deze boodschap kennelijk steeds meer aanhang krijgt, is een tegengeluid nodig. Criminaliteit moet worden aangepakt en inburgering is cruciaal voor het goed kunnen functioneren in deze maatschappij. Maar minderheden collectief afschrijven is verschrikkelijk en gaat voorbij aan alle grenzen van medemenselijkheid.

In dit land is van oudsher altijd ruimte geweest voor ‘vreemdelingen’. Niet onbeperkt en ook niet vrijblijvend en zonder voorwaarden. Ook nu ben je van harte welkom, ook als je hier al jaren woont, of je ouders hier zijn komen wonen. We verwachten wel wat van je: dat je bijdraagt aan deze maatschappij, vanuit jouw talenten. En houdt je je niet aan de regels van deze maatschappij, wordt je, net als iedere andere inwoner, zonder aanzien des persoons aangepakt.

Deze maatschappij is niet gebaseerd op angst, zoals de ideologie van Wilders, maar op talent en ambitie. Wie daar aan bij wil dragen is van harte welkom. Oók zonder aanzien des persoons.

Annet - 15 06 09 - 22:54

Deze motie onderschrijf ik!

Wouter - 15 06 09 - 22:55

Deze motie onderschrijf ik van harte

René Kerkwijk (URL) - 15 06 09 - 22:58

Uiteraard!

Bram - 15 06 09 - 23:12

Bij deze!

Wim - 15 06 09 - 23:17

Ik steun deze motie van harte.

Mark - 15 06 09 - 23:20

Ondertekend!

Smur - 15 06 09 - 23:24

In favour!

Marjan - 15 06 09 - 23:24

Van harte ondertekend.

Ralph Mens (URL) - 15 06 09 - 23:28

Kan Wilders naar aanleiding van zijn uitlatingen ook laten weten wanneer hij denkt dat de eerst treinen gevuld met Europese moslims gaan rijden? Hoe denkt hij het uitzetten van deze ‘vele miljoenen’ te gaan organiseren?

Beddus (URL) - 16 06 09 - 00:19

Geef schreeuwlelijk Wilders flink wat koekjes van eigen deeg!

Wilma - 16 06 09 - 08:12

Deze motie ondersteun ik!

Cyriel (URL) - 16 06 09 - 08:23

Gelukkig ben ik nu ook een van de ‘ondergetekenden’.

Peter (URL) - 16 06 09 - 08:51

Motie ondersteund!
Moiet misschien een petitie worden om de man wegens schending van Neerlands eerbaasrheid uit zijn ambt te ontheffen?

Zezunja (URL) - 16 06 09 - 09:13

Ondertekend!

gera nieland (URL) - 16 06 09 - 09:19

Vrijheid van meningsuiting ok!
Ook Geert mag zeggen wat hij wil.
Maar dit druist tegen de grondwet in, dus ook mijn stem!

RvdH - 16 06 09 - 11:07

Gelezen en ondertekend

Paul Smit - 16 06 09 - 11:09

Volledig mee eens. Wilders verdient een tegenbeweging. Ik ondersteun dit initiatief van harte!

Nop - 16 06 09 - 11:32

Uit historisch-moreel oogpunt zou iedereen deze motie moeten tekenen. Hierbij mij ondertekening.

Hans - 16 06 09 - 11:56

Niet zo vreemd dat Wilders juist in Denemarken tot die uitspraken komt.

Nieuwjaarstoespraak 1 jan 2005 Koningin Margrethe van Denemarken;
”We worden tegenwoordig uitgedaagd door de islam op mondiaal en lokaal niveau. Dat moeten we serieus nemen. We hebben dit probleem ongeveer twee jaar lang onaangeroerd gelaten omdat we tolerant en lui zijn. We moeten oppositie bieden aan de islam en accepteren dat we soms een minder prettig label opgeplakt krijgen, omdat we voor bepaalde dingen geen tolerantie moeten hebben. En áls we tolerant zijn, moeten we weten of het uit gemakszucht of overtuiging is”

Superknor - 16 06 09 - 11:56

Het verbaast me iedere keer weer: alles wat zich progressief noemt, scheert zowel gematigde als extremistische moslims over één kam.
Wilders wil niet alle moslims het land uit: alleen diegenen, die Nederlanders als ‘de vijand’ beschouwen.

Vincent - 16 06 09 - 11:57

Bij dezen.

Superknor - 16 06 09 - 11:57

Oftwel: wie generaliseert hier eigenlijk???

Hans - 16 06 09 - 12:24

Spijtig dat de woorden van Wilders uit zijn verband worden getrokken. Maar dat zal wel met het algemene demoniseren te maken hebben.
Ik zag toch liever dat GroenLinks meer de eigen sterk punten belicht in plaats van een ander te wijzen om zijn discutabele standpunten. Iemand afbranden kan wel aardig zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat GL het zoveel beter doet.
Wilders heeft helemaal niet gezegd dat alle moslims weg moeten. Alleen diegenen die zich niet wensen te conformeren met onze waarden en normen en tot criminaliteit vervallen.
Maar je kan je inderdaad afvragen, gezien de genoemde aantallen, in hoeverre die nuancering in een eventuele uitvoering van zijn plannen overeind blijft

Marten - 16 06 09 - 12:28

Ondertekend!

Ricsas - 16 06 09 - 13:10

Waar ben je nu mee bezig David eerst geen vuurwerk en nu weer demoniseren van wilders ik hoop dat je weet wat er een aantal jaar geleden is gebeurt met Pim ???. Als je met deze akties doorgaat hebben we weer binnenkort een politieke moord !!!!! gewoon een eer kappen met dat demoniseren maar komen met goede argumenten maar ja dat gaat moeilijk worden voor jullie (anti anti partij).

ricsas - 16 06 09 - 13:12

o ja vergeten

Ondertekenen nooit !!!!

David Rietveld (URL) - 16 06 09 - 13:33

Demoniseren? Wat een onzin zeg. Veel zakelijker dan in deze motie kan het niet geloof ik. En ook @Hans: Wilders nuanceert niet, hij zegt wat hij zegt. Dan mag hij daar ook op aangepakt worden – dat hoort óók bij de vrijheid van meningsuiting. ‘Miljoenen’ en zeker ‘tientallen miljoenen’ betekent dat volgens hem het grootste deel van de moslims uit Europa moet worden gezet.

Vince von Schwalbe - 16 06 09 - 14:06

Ondertekend, bij deze.

Janneke - 16 06 09 - 14:27

Heel erg van harte ondertekend.

Jetske Hylkema - 16 06 09 - 15:55

Ik sluit mij helemaal bij deze motie aan, prima actie David! Ondertekend, bij deze.

Roos - 16 06 09 - 16:02

Mijn steun heb je, die man is knetter, en paranoia.
Hij moet een psych gaan zoeken.

ton (URL) - 16 06 09 - 16:14

Constaterend dat Geert Wilders een gevaar is voor de samenleving, teken ik in volle overtuiging!

Huub - 16 06 09 - 16:25

Rij anders even lekker door Amsterdam West.. of kom “gezellig” met je gezinnetje wandelen op de boulevard in Zandvoort als het mooi weer is. Kijken of je dit dan nog steeds met watervaste stift (hahah, rollebollen!) onderschrijft. Ik ben geen fan van Wilders maar de eerste moslim die normaal kan doen in een groep moet ik nog tegen komen. Als je je niet gedraagt in mijn huis pleur ik je er ook uit, of is dat raar?

wildersfan - 16 06 09 - 16:43

wilders heeft gewoon gelijk en ondersteun deze motie niet

dit is trouwens geen motie want die kan alleen tegen het kabinet gevoerd worden

dit is niet meer dan linkse propaganda 1e klas .

men moet eens leren lezen en luisteren mat wat er gezegt word door hem zelf maar nemen jullie de moeite niet voor .

Kenneth - 16 06 09 - 16:44

Nederland bevindt zich op een gevaarlijk hellend vlak met deze machtsdronken idioot op de eerste plek in de peilingen. Laat het in godsnaam niet écht zo ver komen…

Lemon - 16 06 09 - 16:44

Ik stem niet op Wilders, maar dit slaat NERGENS OP!!

Wilders is WEL de ENIGE resterende democratische partij van Nederland.

Balkenende arresteren op grond van Genocide en de ministers die verantwoordelijk zijn voor de ellende in Srebenitsa (Bolkestijn en vrienden)! Dat slaat tenminste ergens op.

Dit is gewoon ZIELIG!

Los Gauchos - 16 06 09 - 16:50

( )
(x) oneens

Wilders verdient alle lof, vanwege zijn voornemens of me hardwerkende belastingbetalende burger te beschermen tegen het Marokkaanse tuig en de oprukkende bloeddorstige islam.

Huub – 16:25 helemaal met je eens. Maar daar zul je de Wilders-kriticasters niet aantreffen.

piet - 16 06 09 - 17:03

Ik schaam me diep voor geert wilders.
Een helm ontbreekt nog op zijn witte kuif.

Maikel de O. - 16 06 09 - 17:50

Van harte ondertekend!

(@ LEMON 16:44 – de pvv is geen democratische partij, het is een politieke beweging waar je geen lid maar alleen vrijwilliger/donateur van kan worden)

K. klasen - 16 06 09 - 18:11

( )
(x) oneens

Wilders verdient alle lof, vanwege zijn voornemens of me hardwerkende belastingbetalende burger te beschermen tegen het tuig en de oprukkende bloeddorstige islam.

A.M.W Delissen (URL) - 16 06 09 - 19:44

ik steun deze motie van wantrouwen

Tirado - 16 06 09 - 19:47

Als Wilders iets tegen vreemdelingen heeft die zich niet gedragen, denk ik dat hij de eerste is die aangepakt moet worden

Paul - 16 06 09 - 20:51

Elk ander zou niet wegkomen met zulke onzin en leugens. Voor de rechtse kerk is dit blijkbaar een aanbeveling.

Lisa (URL) - 16 06 09 - 21:53

Nederland moet zich schamen, tijd voor het vertrek van Wilders.

Ewoud (URL) - 16 06 09 - 21:59

getekend!

Sigrid - 16 06 09 - 22:19

Geen commentaar.

hans groen - 16 06 09 - 22:27

Getekend.

We dienen meer en meer de stemmen te verenigen die zich tegen de ideeën van wilders keren. En dat is nog altijd de meerderheid in dit land

Tim (URL) - 17 06 09 - 01:32

Ondersteund en getekend!

LatexBurqa (URL) - 17 06 09 - 01:33

Getekend!

PieterJan H (URL) - 17 06 09 - 01:35

Getekend! Extremistiche radicalisatie, maar nu door Wilders: uitbannen!

Johnito (URL) - 17 06 09 - 02:46

Ook mijn fractie ondersteunt deze motie.

Hans - 17 06 09 - 09:23

Wilders wordt door veel mensen verweten dat hij geen antwoorden of oplossingen heeft voor zijn stellingen. Zijn recente uitingen bestrijden dit, desondanks zou ik toch graag van GroenLinks (en de andere partijen) willen vernemen hoe zij de toenemende criminele overlast van met name Marokkaanse jeugd aan gaat pakken. Hoe zorgen jullie ervoor dat deze gasten zich gaan gedragen zoals het hoort en wij ons weer veilig gaan voelen in (nota bene!) ons eigen land?

De zittende regering roept al decennia lang van alles, maar er gebeurd feitelijk niets. Ik ben wekelijks getuige van geweld of crimineel gedrag uit Marokkaanse hoek en ben het gewoon zat. Als je probeert te sussen of bemiddelen kun je een ram voor je hoofd verwachten. Ze lachen je in je gezicht uit en komen er mee weg.

Ik ben van origine geen Wildersfan en ik weet ook niet of ik op hem zou stemmen, maar hij is wel de enige die de oprechte bezorgdheid van heel veel mensen goed verwoord. Misschien zou onze politiek eens wat meer onbevooroordeelde aandacht moeten besteden aan de vraag WAAROM zoveel mensen op Wilders hebben gestemd. Klakkeloos concluderen dat deze mensen niet weten wat ze doen druist volstrekt tegen het beginsel van democratie in. Mensen die de moeite nemen om te stemmen, weten prima waarom ze op een partij hebben gestemd. Neem dit signaal dus serieus! Sommige problemen kunnen niet langer genegeerd worden en moeten nu op de politieke agenda komen. Het liefst via de “gewone partijen”, maar als het niet anders kan, via Wilders.

Nadrukkelijk geen ondertekening van mij dus (voor wie dat nog niet begrepen had).

Margriet - 17 06 09 - 09:34

Waar moet ik dan naartoe als NL moslima????

Bij deze getekend.

Hans - 17 06 09 - 09:41

@Margriet,
Misdraag jij je dan? Let wel, we hebben het hier niet over de goeden, maar over de kwaden.

Als een NL moslima radicale of terroristische gedachten krijgt moet dat mijns inziens net zo hard aangepakt worden als om het eender welke andere Nationaliteit Moslima. Laat dat duidelijk zijn.

Marco (URL) - 17 06 09 - 09:55

Wilders is knettergek. Begint meer en meer op dat ene rare mannetje met dat snorretje te lijken.

@Hans – wist je dat ook christenen kunnen radicaliseren en terroristische neigingen krijgen? Kijk maar eens naar Ierland en Spanje. In de VS lopen er ook aardig wat radicale christenen rond met zeer gewelddadige trekjes. Ook in Nederland kunnen die ineens opkomen. Wat gaan we met dat soort mensen doen? Het land uitzetten of in de gevangenis zetten?

Ritsert Peterman - 17 06 09 - 10:08

Ondertekend, uiteraard.

Hans - 17 06 09 - 10:21

@Marco,
Je vergelijkt appels met peren. Dat schiet niet op. In mijn leefomgeving heb ik geen enkele last van (radicale) Christenen. Zelfs de “zwarte kousen”-kerkgangers in Kampen (of waar dan ook in Nederland) beleven hun geloof met respect op hun eigen manier en streven niet naar het bereiken van “wereldheerschappij” op een gewelddadige manier, zoals radicale moslims dat wel doen.

Het is heel frustrerend om te zien dat iemand als Wilders terrein wint, omdat de zetelende politiek een bord voor haar hoofd heeft.

En de vergelijking van Wilders met Hitler slaat natuurlijk nergens op. Het is niet zo dat we hier een expansiepolitiek bezigen en met een endlosing bezig zijn. Het gaat om het oplossen van een groeiend maatschappelijk probleem en daarbij moeten we eerlijk kunnen benoemen waar de problemen zich bevinden.

wa - 17 06 09 - 11:31

en mijn stem

Margriet - 17 06 09 - 12:14

Ja, wat is radicaal.
Ik denk dat Wilders iedereen radicaal vindt.
Dus mij ook denk ik

sabine - 17 06 09 - 12:58

en mij als nederlandse moslima ook, en mijn kinderen ook als die willen vechten zeker hah. Kijk Moslims zijn blijkbaar niet gewenst hier in europa want Wilders wint steeds meer stemmen. Geef me maar een ton en ik vertrek wel hoor met me hebben en houwen. Dan ben ik van al dat gezeik af hier en de europeanen zijn weer wat molsims kwijt. Daar wil Wilders toch naar toe!?

Hadiya - 17 06 09 - 13:50

Ik als Nederlandse moslima, schaam me voor de houding van Wilders. Vrijheid van meningsuiting ben ik een zeer groot voorstander van, maar haatzaaien is heel wat anders.

Rick - 17 06 09 - 14:16

Ik vind Wilders walgelijk, maar als je je oprecht druk maakt om “de bescherming van de Nederlandse Grondwet en de democratische rechtstaat”, begin dan eens bij alle gevestigde partijen die, mede onder het mom van dezelfde imaginaire bedreiging al jarenlang actief bezig zijn alle burgerrechten uit te hol. En die daartoe bovendien de problemen die er wel degelijk zijn in stand houden, waardoor Wilders uberhaupt gehoor vindt met z’n verwerpelijke verhalen.

Hou toch op met je druk maken over die clown Wilders enerzijds en het handjevol fundamentalisten anderzijds, en maak je eens druk over de mensen die echt bezig zijn om de rechtsstaat om zeep te helpen.

Marije - 17 06 09 - 16:16

Bij deze ondertekend. De man heeft ze niet meer allemaal op een rijtje en zou eigenlijk ontoerekeningsvatbaar verklaard moeten worden….

mvanmartijn (URL) - 17 06 09 - 17:32

Zeker vanaf de West kust van de VS steun ik deze motie.

Thomas - 17 06 09 - 18:55

Ondertekend. Slechts die knettergekke Wilders en zijn achterlijke bende dienen het land uit getrapt te worden en wel onmiddelijk. Hij heeft het aanzien van Nederland in de wereld al genoeg schade toegebracht.

Arezu - 17 06 09 - 21:06

Wilders, waar moeten o.a. de van origine Nederlandse Moslims naartoe?

Arezu - 17 06 09 - 21:10

Oja en getekend natuurlijk!

Oem Layla - 17 06 09 - 23:07

natuurlijk onderteken ik, Allaah subhana wa ta’ala stelt zijn bestraffing voor geert uit voor een bepaalde periode… en daarna is berouw voor hem te laat.

Los Gauchos - 18 06 09 - 08:13

@ Oem Layla:
Schei eens uit met je wartaal. Probeer de discussie helder te houden en baseer je op feiten en meningen, niet op flauwekul.
En de voertaal op een Nederlandse site is Nederlands!

Margriet - 18 06 09 - 08:32

@ Los Gauchos
Laten we wel respect houden voor elkaar.
De enige die WARTAAL uitspreekt is Geert Wilders!!!

(subhana wa ta’ala betekent, geprezen en verheven is Hij.)

Los Gauchos - 18 06 09 - 08:32

David Rietveld: bij gebrek aan eigen ideeen maar weer eens de aandacht verleggen? Gezien het aantal reacties kom je er weer mee weg ook. Zegt weer een hoop over de doorsnee Groen Links-aanhanger…

David Rietveld: gewone Hagenezen schofferen is een van je wapenfeiten, maar je held is de nationalistische homofobe Henk Bres. Of verwacht je nog steeds dat dat wel vergeten wordt?

Peter Verheijden - 18 06 09 - 08:36

Prima actie.

David Rietveld (URL) - 18 06 09 - 08:47

Een paar opmerkingen na.v. sommige reacties.

@Hans: je doet een hoop aannames die wat mij betreft onjuist zijn. GroenLinks heft al jarenlang oplossingen voor vrijwel alle maatschappelijke problemen. Het aardige is dat GroenLinks – net als andere serieuze partijen – dat in een programma zet. Dat kun je dus lezen en desgewenst bekritiseren. Wilders chrijft pamfletten met stellingen. Dat is geen programma, er is ook geen analyse en je moet maar afwachten wat zijn oplossingen nu precies gaan inhouden. Ondertussen druisen veel van zijn uitspraken rechtstreeks in tegen de Grondwet. Ga dat nou niet verdedigen, want dat is vrij onverdedigbaar.

@Los Gauchos: zullen we het een beetje bij het onderwerp houden? En Henk Bres is geen held van me, en dat weet je. En als – ik weet het niet zeker, maar heb een vermoeden – je een bekende bent die onder een andere naam hier berichten post om mij een beetje zwart te maken, dan vind ik dat heel kinderachtig.

@Oem Layla: bedankt voor je steun, maar ik deel je opvatting niet dat er een hogere macht is die op een zeker moment straffen uitdeelt.

Los Gauchos - 18 06 09 - 08:54

@David Rietveld: ?
Ik ben geen bekende van je. Maar waarom ontken je nu je gekoketteer met Henk Bres?

David Rietveld (URL) - 18 06 09 - 08:59

@Gauchos: ik zou het toch graag om willen draaien: wwaarom heb jij er de behoefte aan dat te beweren en hoe onderbouw je die bewering?

Los Gauchos - 18 06 09 - 09:00

@David Rietveld: David, spreek alsjeblieft niet je steun uit voor Oem Layla. Je begrijpt dondersgoed dat ze met haar reactie uitdrukking geeft aan haar hoop cq. wens op “de kogel” voor Wilders!
Extreem verwerpelijk en daar hoor je met niet mis te verstane bewoordingen afstand van te nemen! Waar ben je mee bezig?

Anita - 18 06 09 - 10:05

Door te delen vermenigvuldigen.Daarom wil ik ondertekenen.

Berend - 18 06 09 - 12:16

In het Prietpark Voor de Vrede raaskalkt men zonder Rede. Wilder nog wartaalt de park-Imam:“in mijn partij geen leden!”

Herman - 18 06 09 - 12:22

Klopt: Zoals de grootste imam in Iran geen eerlijke telling wil zo wil Wilders geen eens leden. Te laf zeker om zich te verantwoorden of om te luisteren naar de leden. En waarom is hij wel in Denemarken maar niet in de eerste kamer. Zal mijn baas leuk vinden als ik in de baas zijn tijd op schoolreis ga. Hij wordt duur, heel duur betaald om in de kamer te zitten!!!

jacqueline nas - 18 06 09 - 20:57

wilders zet nederland voor schut in het buitenland. Houd hem alsjeblieft uit de buurt van camera’s.

Ridvan - 18 06 09 - 22:51

Wat is er mooier dan onder werktijd de Koran te mogen lezen en bestuderen. Al die mooie dingen over vrede, zin van het leven. Waarom we bestaan en waar we naartoe gaan. Waarom je geen vlieg kwaad mag doen, waarom het belangrijk is tegen ieder mens en dier te glimlachen en mooie woorden te spreken. Omdat je ervoor beloond zult worden, omdat God genadevol is.

Onwetendheid is voor veel mensen een knelpunt waar zij direct volledige aandacht aan dienen te geven. Onwetendheid creert angst. Laat de waarheid je vriend zijn. Jammer dat de wereld politiek nodig heeft.

Niet wachten tot de ander zwak wordt, maar zelf sterker worden. Geef Wilders geen kans; stop met het lezen van nu.nl en de telegraaf. Dat zijn de onrustzaaiers voor elke inwoner van NL en inmiddels de EU.

Maaike - 19 06 09 - 09:02

Getekend!

Vere Bedaux (URL) - 19 06 09 - 18:23

none are more hopelesly enslaved than those who falsely beleive that they are free (goethe)

Erwin Rodijk (URL) - 19 06 09 - 18:26

the only time when evil can succeed, is when good people do nothing!

Benny Goede - 19 06 09 - 19:35

And the child asked: “how is it possible that the situation get so completely out of hand in Germany, in the late 1930’s?”.
And the answer was: “People where not yet fimiliar with the power of a vote in democracy”
Can it happen again, or are we civilized now?

“A SICK SPEAKER, MAKES AN ILL AUDIENCE”

PS: stop using homosexuality to portrait you racist believes

Jo Bedauxgt - 20 06 09 - 12:40

LATEN WE DIE NAAM VAN DIE MAN ALSJEBLIEFT NIET MEER OVER ONZE LIPPEN KOMEN !!! DAAR GENIET IE ALLEEN VAN .... dus hoe heet ie ook alweer ?? getekend !

Bas Verhagen - 20 06 09 - 16:29

Wilders had het niet over miljoenen, maar zelfs over tientallen miljoenen Moslims die hij wilde deporteren…

Freedutch (URL) - 21 06 09 - 11:54

Goede aktie, helemaal mee eens. Banner is onderweg. Ik ben zelf op 12 juni een website begonnen met als doel het bestrijden van Wilders/PVV; http://crapuul.blogspot.com en steun verder alle initiatieven die hetzelfde beogen.

Willem - 28 06 09 - 01:44

Niet getekend onzin.

Ik - 28 06 09 - 20:30

Veel te veel onzinnige en slecht onderbouwde vergelijkingen hier in de reacties. Wilders is absoluut niet te vergelijken met een nazi. Ik zou voor degenen die geen idee hebben waar ze over praten graag naar het volgende artikel op Wikipedia willen verwijzen: Wet van Godwin.

Eén van Wilders’ speerpunten is het terugdringen van de islamisering van Nederland. Veel mensen noemen hem hierdoor onder andere een racist en zoals eerder gezegd een nazi. Maar men moet de waarheid onder ogen zien. Nederland islamiseert en niemand, laat staan den Haag, doet er iets aan. Wij, als Nederlanders, houden in overdreven mate rekening met onze islamitische landgenoten. Wij, als Nederlanders, geven alle gevangenen islamitisch voedsel. Dat is alleen maar belachelijk te noemen, andere woorden zijn er niet voor.

Niet alleen de islamisering van Nederland is één van de dingen waar Wilders’ aandacht aan wil besteden, maar hij heeft ook een heel aantal punten die ook belangrijk zijn en waar ook dingen over gezegd moeten worden omdat de huidige Tweede Kamer hun monden erover dicht houden.

Wilders zit niet in de coalitie. Hij is dus gewoon een oppositiepartij. Als hij in een eventuele nieuwe regering samen moet werken met andere partijen zal hij compromissen moeten gaan sluiten, en zijn punten zullen dan ook minder duidelijk uit de verf gaan komen.

Links is tijden lang aan de macht geweest. Als je kijkt naar het verleden dan wisselen links en rechts elkaar af, zo is het altijd al geweest. Links is altijd scheutiger met geld, rechts is zuiniger. Nederland is verpest door links dat ons goed christengedrag heeft proberen bij te brengen onder leiding van de heer Balkenende. De staatskas is leeg doordat de politiek niet in staat bleek de banken te steunen en tegelijk bij de banken intern het één en ander op orde te brengen.

Nederland moet veranderen. Als we nog 20 jaar op deze manier doorgaan, is er straks geen geld meer en geen fatsoen meer in Nederland. Met de overdreven behandeling van allochtonen in Nederland is het ook al niet best gesteld. We zijn bezig onze eigen ruiten in te gooien en ons mooie Nederland te verpesten.

Wilders is niet dé oplossing, maar met Wilders aan het roer veranderen er wel dingen die veranderd moeten worden om ons land weer gezond te maken.

Het is tijd voor wat anders. Het is tijd voor Wilders.

Arno - 01 07 09 - 15:12

Geert Wilders is een persoon die de complete Nederlandse samenleving om zeep wil helpen. Geen vrijheid van meningsuiting meer, geen sociale zekerheden, meer agressie opwekken. Nee dankje. Wilders moet eens wakker worden en normaal gaan doen, in plaats van inhoudsloze populistische dingen te roepen.

Hans - 03 07 09 - 15:00

Als alle goedopgeleide moslims uit Nederland vertrekken, gaat Wilders dan zelf eindelijk wat nuttigs
doen?
Slim hoor, eerst mensen een dure opleiding geven en dan wegpesten. Wilders weet wel in welk gat hij het geld zou storten.
Ik zou zeggen dat het hoog tijd wordt om in het onderwijs te investeren. Als er zoveel mensen gaan stemmen op de PVV, schiet het onderwijs hopeloos tekort.

djoelie (URL) - 08 07 09 - 16:35

@ ‘ik’ Heb je dat helemaal zelf op Wikipedia gezet? Het lijken me namelijk helemaal geen feiten, maar gewoon iemand zijn mening. Want iedereen kan Wikipedia editen toch?

Persoonlijk was ik er altijd zo trots op dat ‘wij Nederlanders’ zo ruimdenkend waren. Met onze coffeeshops, rosse buurten en jawel, multiculturele samenleving. Dankzij bepaalde uitspraken van bepaalde mensen echter schijnt iedereen opeens te denken dat deze dingen ons zwak maken? Coffeeshops worden gesloten, de wallen gaan op de schop, en nu willen we zelfs mensen met een bepaald geloof ons land uit zetten?
Als je dan toch mensen het land uit gaat zetten om wat ze hebben gedaan, laat hun geloof er dan alsjeblieft geen rol bij spelen.

En ik snap nog steeds niks van al dat gepraat over radicale moslims. Volgens mij zijn zelfs (of juist) radicale moslims (of christenen etc.) zeer vredelievend. Dat een paar mensen zich graagopblazen en zichzelf dan moslim durven te noemen is voor mij niet echt een reden om te geloven dat ze dat ook zijn.
Want als ik me morgen opblaas en 100 man meeneem, en een brief achterlaat waarin staat dat ik moslim was, wie zou mij dan tegenspreken?
Terroristen levenslang opsluiten ok, maar een beetje moslims gaan deporteren, niet uit mijn naam!

Trouwens, als alles zo doorgaat de komende jaren mogen jullie mij als niet gelovige ook best deporteren hoor, zodra zulke dingen gaan gebeuren hoef ik geen Nederlandse meer te zijn. Ooit was ik er nog wel trots op, maar die tijd is allang voorbij.
Laten we allemaal het goede voorbeeld geven, en elkaar gewoon groeten op straat, ongeacht uiterlijk/ geloof/ nationaliteit

Nederland Bekent Kleur (URL) - 09 07 09 - 15:02

Teken ook de petitie tegen de intolerante en discriminerende standpunten van de PVV. Al ruim 10.000 mensen hebben dit gedaan. Beken ook kleur op: http://www.nederlandbekentkleur.nl/petit..

djannah - 24 07 09 - 00:36

ik wil hem ook ondertekenen graag want ja waar moet ik naar toe als nederlandse moslima??

Fieke de Baat - 26 07 09 - 15:44

ondertekend

bp (URL) - 21 08 09 - 07:47

wilders heeft NL al enorm beschadigd. hij kan best NL verlaten voor mij mening. ik kom zelf uit de VS, daar hadden wij Bush ingestemd – 2x. wilders, bush en hitler – allemaal uit dezelfde stam. ongelooflijk dat wilders zo populair in NL is. onbegrijpelijk!

hans - 21 08 09 - 15:28

@IK
Nederland islamiseert niet. Op basis van de geboorte ontwikkelingen[CBS] zullen moslims altijd een minderheid zijn. het aantal kinderen per moslim gezin is de afgelopen jaren drastisch gedaald en bijna op het niveau van de autochtonen. Dus dat klopt al niet.

Halal voedsel. Het bleek verrassend eenvoudig en goedkoop om te zorgen dat voedsel halal bereid wordt. Neemt niet weg dat je als gevangene nog altijd varkensvlees kan eten. Het ging om de manier van bereiden. Toch wat anders. Trouwens. Een vegetarier hoeft ook geen varkensvlees te eten, dus vanwaar die drukte. het wordt compleet uit zijn verband gerukt door Wilders cs.

Links tijden aan de macht? Kijk nogmaals op wikipedia omtrent dit onderwerp. De afgelopen 35 jaar hebben we vooral rechtse kabinetten gehad met CDA en VVD. Laatste linkse kabinet was in 1974: Den Uyl.Dus ook hier heb je het mis en is het dus niet Links geweest dat je christengedrag heeft bijgebracht. Het was trouwens links dat zich verzette tegen de dominante invloed van de christelijke kerk, of was de roerige jaren 60-70 vergeten? Balkenende is niet links, maar christelijk met rechtse sociaal economische opvattingen. Geloof me, weinig links aan.

Staatskas leeg? Die is alles behalve leeg. De banken zijn juist wel gesteund. ABNING duidelijke voorbeelden. Beide bestaan nog. Er is trouwens sprake bij ABN van overkopen van aandelen, bij ING inkoop op aandelen. Dat betekent dat de Staat middels aandelen het vermogen behoudt. Dus zodirect bij verkoopt loopt de cashflow weer goed op. Dus zo arm is Nederland niet geworden hiervan. Bos wacht gewoon op het goede moment voor de cash in van de aandelen.

Volgens mij worden allochtonen niet overdreven behandeld. Ze worden net zo goed aangepakt als elke andere relschopper[want daar had je het toch over?] Maar wat veel mensen vergeten is dat je aangifte moet doen en niet alleen klagen op websites. Hoe nederland er over 20 jaar uitziet bepalen we met zijn allen. En met alleen klagen op website komen we geen stap verder.

Wilders zal daar geen verbetering in aanbrengen. Net zomin als de LPF dat kon. Dat kwam niet door de zittende politiek maar door de absurde ideeen die ze er op nahielden. We leven in een land met meer dan 16 miljoen mensen. Je kan niet alleen met jezelf rekening houden. Zo werkt dat niet. Daarom hebben we een democratie. Een democratie die Wilders wil afbreken. Is dat vooruitgang? je gooit het kind met het badwater weg

Roshana - 14 09 09 - 09:28

Wilders gaat overduidelijke tegen Artikel 1 van de Grondwet in:
“Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.”

Nederlands begrijpen is kennelijk erg moeilijk voor Wilders.

UITzetten deze NAZI-wannabee.

J. van Dongen - 21 09 09 - 20:05

Veel zaken i.v.m. Islamitisch geloof bestaat al jaren in Nederland zonder dat daar een Moslim mee te maken heeft. In christelijke geloven worden vrouwen ook onderdrukt. Ook hier is de vrouw verplicht zich zo veel mogelijk te bedekken en het hoofd te bedekken. Mannen hebben de hoofdrol in die religies. Ik zie een vrouw geen ouderling worden of Paus. Verminking uit geloofsovertuiging is bij het Jodendom verplicht om man te worden. Ook hier niet altijd met de beste afloop. Onze huidige regering heeft een duidelijke christelijke overtuiging die ze politiek vertaalt en opdringt. Ook aan mensen die een ander of geen religie navolgen. Dus war Geert bang voor is bij de Moslims tolereert hij bij joods christelijke stroming. Want volgens Geert moet christelijk/joods/humanistische cultuur in Nederland dominant blijven. Dus die mogen wel hun wil opleggen? Geen Islamitische partij? Dan ook de christelijke partijen verbieden. Maar daar hoor je hem niet over. Geen Islamitische scholen? Dan enkel openbare scholen zodat iedereen dezelfde lesstof krijgt in dezelfde taal en dus dezelfde kansen. Want ook Christelijke scholen bepalen op basis van geloofsovertuiging wat er wel en niet gelezen dan wel in de lespakketten wordt opgenomen. Maar daar hoor ik hem niet over. Christelijke geloofsovertuiging verbieden een TV en daarmee zijn de mensen beperkt in het verkrijgen van informatie over politieke partijen. Dat wordt in de kerken rechtgezet en ook is daar een bijna lijkend op communistische controle zodat je het niet in het hoofd haalt niet te gaan stemmen. Daarmee heeft het CDA de hoogste opkomst en niet politiek getinte stemmen. Precies waar Geert zo bang voor is. Maar daar hoor ik hem niet over. Dit is dat een tunnelvisie waarbij een bepaalde bevolkingsgroep gewoon de schuld krijgt en ander worden ontzien ondanks vergelijkbaar gedrag. En dat heeft in de geschiedenis alleen maar geleid tot genocide en nooit tot enige vorm van oplossing.
Daarnaast zijn in Noord Ierland, Dus binnen Europa en veel dichter bij huis, al jaren vele doden te betreuren in een ruzie van vredelievende geloven zoals de protestanten en de katholieken. Ook meet bommen en moorden. Geen Moslim te bekennen.
Hoeveel criminele Nederlanders zitten er in buitenlandse gevangenissen? En komen die dan ook terug?
En als die Moslims toch niet te stoppen zijn om de wereld te veroveren help terug sturen ook niet want dan zullen ze zich verenigen en europa veroveren en falen zoals velen Europese landen die hen hierin voor gingen. Maar houd Geert er wel rekening mee dat Moslims ook gewoon mensen zijn. Mensen die ook gewoon in vrede willen leven en hun kinderen willen zien opgroeien. En ook gewoon hopen dat hun kinderen de ellende van de geschiedenis niet mee hoeven te maken en het beter zullen hebben als de ouders? En ook heel erg bang voor de veiligheid van zichzelf en hun familie wat steeds wordt verstoord door een kleine groep die hun vredelievende geloof misbruiken voor zeer wrede daden waarbij veel bloed wordt vergoten?
En waarom wil Geert niet dat Nederland iets doet aan de slepende oorlog tussen de Israel en de Palestijnen. Dit gaat n.l. enkel over verschil van mening over de geloofsovertuiging waarbij beide geloven vrede, naastenliefde en het verbod op doden hoog in het vaandel hebben staan. Dus die moorden zijn helemaal niet gelovig!! Maar daar hoor ik Geert niet over.
En populisme om stemmen te krijgen omdat Geert in d politiek wil blijven maar ruzie met de VVD heeft is niet een reden om een hele bevolkingsgroep weg te zetten als een stelletje achterlijke criminelen. Respect, wij zijn in eerste plaats allemaal Mens en dan zijn er goede en slechte. Deze zijn niet herkenbaar aan geloofsovertuiging, huidskleur of afkomst.
Dus ik steun deze motie.

Jos - 22 09 09 - 03:34

Dat er ook in Europa gelovigen zijn die een orthodoxe vrouwonvriendelijke visie uitdragen en het seculiere, tolerante Westen als vijandbeeld hebben, betekend niet dat we dit ook willen of nodig hebben. Orthodoxe christenen en joden vormen een kleine, slinkende groep die al zo lang in onze cultuur is verankerd dat ze niet in botsing komt met de maatschappij. Moslims zijn echter een groeiende groep, die pas in de tweede helft van de 20ste in Nederland bestaat.

gerrit - 12 01 10 - 21:31

geef/ de moslims hun eigen identiteit ,cultuur/geloof

Roger - 26 01 10 - 22:25

Onzin, politic hebben ook het recht in vrijheid van meningsuiting zoals aangegeven in de grondwet. De PVV spreekt namens een grote groep kiezers die eerlijk op de partij hebben gestemd en nu willen jullie al die kiezers hun mond snoeren?? hoe democratisch is dat? als mensen een sharia willen in dit land, dan moeten ze echt vertrekken naar een land die al sharia heeft.. het is volledige lariekoek dat nederland zich aan de allochtonen moet aanpassen, in plaats van andersom… dikke onzin

Roshana - 08 03 10 - 09:47

Artikel 1 van de Grondwet in:
“Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.”

Racisme en Discriminatie zijn in Nederland Verboden en vallen dus ook niet onder de vrijheid van meningsuiting!

Racisten en types die Discrimineren hebben in Nederland volgens artikel 1 dus ook geen recht van spreken!

luukvds (URL) - 14 04 10 - 21:24

steunt



Reageer:


  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons / Textile

Om geautomatiseerde spam (vermomd als reacties te voorkomen) moet je deze simpele vraag beantwoorden. Excuses voor het ongemak.
 



Kattebel:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.

Fatal error: Call to undefined function: load_user() in /usr/local/psa/home/vhosts/davidrietveld.nl/httpdocs/pivot/pvlib.php on line 3274